Zdraví

10 potravin, které posilují imunitu

Váš imunitní systém se skládá z buněk, tkání a orgánů, které spolupracují na ochraně vašeho těla před infekcemi a cizorodými látkami. Pokud je váš imunitní systém narušen nebo jinak oslaben, je vaše tělo zranitelnější vůči patogenům a jiným toxinům. Aby váš imunitní systém fungoval co nejlépe, musíte zajistit, aby vaše strava obsahovala rozmanité a výživné potraviny.

Houby

Houby obsahují riboflavin, niacin, selen a antioxidanty, látky, které pomáhají posilovat imunitní systém. Studie na zvířecím modelu, kterou provedli nutriční imunologové Simin Meydani a Dayong Wu z Tuftsovy univerzity, ukázala, že bílé houby zvyšují aktivitu přirozených zabíječských buněk, jedné z nejdůležitějších složek imunitního systému. Ukázalo se, že bílé houby posilují imunitní funkci tím, že zvyšují produkci antivirových proteinů, které buňky uvolňují při ochraně a opravě tkání.

Borůvky

Imunitní systém můžete podpořit přidáním hrsti borůvek do ovesné kaše nebo snídaňových cereálií. Borůvky obsahují antioxidanty, které posilují vaši schopnost bojovat proti infekcím a nemocem. Dodávají také vitamin C, který je klíčovou živinou pro posílení imunity. Vitamin C pomáhá chránit před útoky volných radikálů, nestabilních molekul, které mohou poškodit vaše tělo.

Brokolice

Pokud jste fanoušky zeleniny, přidejte do svého jídelníčku brokolici, která pomůže posílit přirozené obranné mechanismy vašeho těla. Brokolice obsahuje chemickou sloučeninu zvanou diindolylmethan neboli DIM, která zvyšuje odolnost vůči infekcím a některým nemocem. Kromě toho DIM zvyšuje počet bílých krvinek neboli lymfocytů, které chrání vaše tělo před cizorodými látkami a nemocemi.

Pšeničné klíčky

Pšeničné klíčky obsahují zinek, antioxidanty a vitamin B, které posilují imunitní systém. Zinek, stopový prvek, pomáhá udržovat integritu imunitního systému. Nedostatek zinku může mít negativní vliv na růst a funkci vašich imunitních buněk. Mějte však na paměti, že příliš mnoho zinku může potlačit vaši imunitní funkci.

Zelený čaj

Pití zeleného čaje může pomoci zvýšit odolnost vašeho těla. Zelený čaj obsahuje polyfenoly, antioxidanty, které bojují proti volným radikálům. Lékařské centrum Marylandské univerzity uvádí, že populační klinické studie naznačují, že zelený čaj může poskytovat určitou ochranu proti rakovině. Dále uvádí, že 250 až 500 miligramů zeleného čaje denně může posílit imunitní, protirakovinné a antioxidační aktivity.

Česnek

Česnek je víc než jen chutný doplněk vašich oblíbených pokrmů; pomáhá také zvyšovat výkonnost vašeho imunitního systému. Zařazením česneku do jídel můžete podpořit zdraví srdce a udržet stálou hladinu antioxidantů v těle. Příjem česneku navíc může pomoci udržet zdravý krevní tlak.

Červené, žluté a oranžové ovoce

Zářivě barevné ovoce je plné živin, které posilují imunitní systém. Například červené, žluté a oranžové ovoce poskytuje vitaminy A a C, draslík a antioxidanty. Konzumace potravin s vysokým obsahem antioxidantů pomáhá oživit imunitní systém, chránit krevní buňky před poškozením volnými radikály a podporovat růst zdravých buněk. Vybírejte si různě barevné ovoce, jako jsou jahody, broskve, dýně a ananas, abyste načerpali energii pro svůj imunitní systém a rozjasnili se.

Ryby

Omega-3 tuky, které se běžně vyskytují v rybách, pomáhají udržovat vaši obranyschopnost tím, že bojují proti zánětům. Potraviny obsahující tyto zdravé tuky pomáhají snižovat riziko chronických onemocnění, jako je artritida, rakovina a srdeční choroby. Mezi ryby s dostatečným množstvím omega-3 mastných kyselin patří pstruh, makrela, tuňák, losos, sleď a sardinky.

Jogurt

Jogurt obsahuje probiotika, která pomáhají udržovat rovnováhu organismů ve střevech. Studie zveřejněná v květnovém čísle časopisu The Journal of the American Medical Association v roce 2012 zjistila, že konzumace jogurtu během léčby antibiotiky může pomoci zabránit průjmu, který je častým vedlejším účinkem antibiotické léčby. Antibiotika likvidují špatné bakterie, ale také užitečné bakterie, takže jste zranitelní. Jogurt může obnovit rovnováhu ve vašem trávicím systému.

Zázvor

Zázvor podporuje pocení, které z těla odstraňuje toxiny. Pomáhá také proti nevolnosti, pomáhá vypudit hlen z plic, zahání zimnici a aktivuje imunitní systém, říká Jen Greenová, licencovaná naturopatická lékařka v Beaumont Integrative Medicine. Vypijte šálek zázvorového čaje a získejte jeho blahodárné účinky.

Další články

Vše, co potřebujete vědět o brýlích

Je chléb škodlivý? Možná budete překvapeni!

6 komplikací chřipky, na které si musíte dát pozor, pokud se začnete cítit velmi špatně

Jak být méně hladový

5 tipů na spánek při změně ročních období

Další články

Přidat komentář

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *