Zdraví

Není důvod ztrácet sebevědomí, menopauza je přirozený proces

Ať už jste o menopauze neboli přechodu slyšeli cokoliv, myslete na to, že je o zcela přirozený vývoj ženského těla. Tak jako první menstruace pohlavní dospělost zahájila, menopauza jen ukončí reprodukční cyklus. Život ani tělo ženy se tímto stavem rozhodně nezměnilo v něco, na čem nezáleží nebo je třeba za něj stydět. Stejně jako existují testy na zjištění těhotenství, jsou i ty, co potvrdí či vyvrátí možnost klimakteria. Nejprve si tedy otestujte co se ve vašem těle děje a teprve poté, pracujte na tom, abyste nastalé období co nejméně pocítila.

Intenzitu příznaků menopauzy výrazně ovlivňuje vaše aktivita

Návaly horka, bolesti hlavy, noční pocení, bušení srdce s bolestí na hrudi, přibírání na váze, suchost kůže a stavy úzkosti patří mezi základní projevy menopauzy. Všechny jsou přirozenou součástí této další etapy života a netřeba se nastalou hormonální nerovnováhou příliš nechat rozhodit. Najděte si raději důvod, proč se jít projít ven. Zajděte na kafe či skleničku vína s přáteli nebo si najděte novou fyzickou aktivitu, která zaměstná mysl i tělo natolik, abyste přestala přemýšlet negativně o sobě. Posílíte tělo, čímž zabráníte přibírání a zmírníte také pocity zvýšeného svalového napětí.

Věnujte se naplno partnerskému životu

Bavte se o svých problémech se svým partnerem. Oživte společně zaběhlý stereotyp. Najděte si např. 10 nejlepších kaváren ve vašem okolí a postupně je společně navštivte. Povídejte si společně o svých zájmech. Objímejte se a zajděte na masáž. Dotek velmi pozitivně ovlivňuje sebevědomí a podporuje chuť na intimní chvilky. Ano i sex stále patří k vašemu životu a máte možnost si jej konečně užít beze strachu, že jej někdo přeruší. Využijte toho, jak dobře se partnersky znáte a užívejte si to. I když to není nic inovativního a přesně víte, co od toho oba očekávat, není to špatně. Pokud vám to oběma vyhovuje, není důvod nic měnit.

Zdravá strava odlehčí a zvedne náladu

Zaměřte se na kvalitní maso v jiné než smažené úpravě, vajíčka, celozrnné pečivo, luštěniny, oříšky a bohatý přísun ovoce a zeleniny nejlépe v syrovém stavu. Sami si najděte to, co vám ze zdravých potravin chutná a pestře je kombinujte. Vyhněte se hlavně knedlíkům, zahuštěným polévkám a smetanovým jídlům v tepelné úpravě, což je, bohužel, nechvalně známý základ české kuchyně.

Na všechny obtěžující projevy zabírají bylinky

Ploštičník hroznový se doporučuje na návaly horka, pocení, nespavost, bušení srdce nebo závratě. Tlumí podráždění a deprese.

Třezalka stejně jako Levandule jsou přírodními antidepresivy. Obě bylinky pomáhají stabilizovat nálady, předcházet úzkostem a stavům paniky i vytrhnout z melancholie.

Chmel celkově zklidní a zkvalitní spánek.

Meduňka výborně působí na nervy, stejně jako na nespavost. Uklidní a uvolní i svalové křeče stresového původu.

Šalvěj ulevuje od návalů horka a pocení, především během spánku.

Ženšen doplní energii při pocitech fyzického a duševního vyčerpání, únavy a pocitech méněcennosti. Zlepšuje koncentraci.

Neprožívejte nepříjemné projevy menopauzy víc, než musíte a soustřeďte se raději na to, jak najít samu sebe. Mějte se ráda a pečujte o sebe stejně nebo více než před tím. Dopřávejte si všechno, co vám dělá dobře plnými doušky. To je nejlepší lék na potíže všeho druhu.

Další články

Jak zůstat společně v ložnici, když partner strašně chrápe

Zdravá voda? Přefiltrovaná kohoutková!

Jak vyzrát na rýmu co nejrychleji a přírodní cestou?

4 jednoduché relaxační metody, jak zvládat každodenní stres

5 skvělých superpotravin, které byste měli zařadit do jídelníčku

Další články

Přidat komentář

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *