Podnikání a finance

Nepodceňujte význam motivačního dopisu!

Články o tom, jak napsat životopis, se to na internetu jen hemží. Uchazeči o práci se ho snaží vypilovat do detailů a často netuší, že personalista jako první uvidí motivační dopis. Právě tím je nutné zaujmout a přimět potenciálního zaměstnavatele, aby vás pozval na pohovor.

Forma a struktura

Tak jako mnoho oficiálních dokumentů, i motivační dopis by měl zachovávat určitou strukturu. Úvod začíná formálním oslovením, kdy se doporučuje uvést konkrétní jméno, a pokračuje vysvětlením, o jakou pozici se ucházíte a kde jste nabídku našli. Můžete doplnit také, co přesně vás na daném místě zaujalo. Hlavní obsah motivačního dopisu slouží k jedinému účelu: dokázat, že právě vy jste tím nejlepším kandidátem. Zde máte prostor pohovořit o svých odborných schopnostech a zkušenostech, upozornit na to, jakým přínosem můžete pro společnost být. Závěr je opět formální a může obsahovat naději na setkání při pohovoru.

Čím se liší od životopisu?

Podali jste výpověď z pracovního poměru a přemýšlíte, jak správně oslovit budoucího zaměstnavatele? Zatímco životopis by měl stručně a přehledně uvádět výčet vašich dosavadních pracovních pozic, studijních výsledků, stáží, získaných diplomů, oprávnění a certifikátů, motivační dopis je způsobem, jak oslovit potenciálního zaměstnavatele. Jeho prostřednictvím jej chcete přimět, aby si váš životopis prostudoval. Nereplikujte proto informace a nebojte se být emotivní, vysvětlit důvody vašeho zájmu, případně vyjádřit, že se těšíte na osobní setkání. Posíláte-li žádost o pracovní místo emailem, životopis by měl tvořit přílohu, avšak motivační dopis je lepší vložit přímo do těla e-mailu.

Několik tipů

Jaký motivační dopis zaujme? Stručný, přehledný a zajímavý. Takový, na kterém je patrné, že uchazeč skutečně disponuje potřebnými schopnostmi a současně má o práci opravdový zájem. Proto radíme: nekopírujte identický motivační dopis do několika zaměstnání, o něž se ucházíte. Buďte originální. Co se týče délky, dva odstavce nabité informacemi úplně postačí, rozhodně však nepřekračujte 1 normostranu. Dejte si pozor i na stylistiku a gramatické chyby – chcete přece udělat ten správný dojem. Pokud si nejste jisti správnými formulacemi, nastudujte si na některé ze spolehlivých stránek, jak napsat motivační dopis.

Další články

Zvyšování tržního podílu prostřednictvím efektivního B2B Lead Generation

Našli jste díru na trhu a chcete ji zaplnit svým nápadem? Myslete na certifikace

Co všechno potřebujete v restauraci či jiném gastro provozu?

Přichází doba šetření. Jak ale ulevit firemnímu rozpočtu?

Spusťte PPC reklamy i v zahraničí. Rozšíříte své podnikání

Další články

Přidat komentář

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *