Nová česká hra Scarlet Deer Inn láká na vyšívané animace. Jediný tweet přitáhl zájem milionů lidí
I v dnešní době se na videoherním poli občas objeví titul, který vybočuje z řady svou originalitou a uměleckým přístupem. Jedním takovým projektem je hra Scarlet Deer Inn od vývojářského studia Attu Games, která se již dostala do povědomí milionů hráčů po celém světě. Není se čemu divit, zřejmě půjde o první svého druhu. Jakmile se na Twitter dostala zpráva ve znění „Ahoj, dělám hru, ve které mají všechny postavy vyšívané animace,“ společně s krátkým videem šicího stroje, příspěvek se začal šířit rychlostí covidu – od dubna už oslovil téměř 25 milionů lidí.
Studio Attu Games, založené manželským párem Evou a Lukášem Navrátilovými, se vývoji her věnuje již osm let. Jejich dosavadní úspěchy, jako například plošinovka zasazená do středověku Feudal Alloy, potvrdily, že mají talent a vášeň pro vytváření originálních a kvalitních titulů. A právě jejich nový projekt Scarlet Deer Inn se dostal do hledáčku milionů lidí po celém světě. Čím zaujal?
Jedinečnost hry Scarlet Deer Inn spočívá ve velmi osobitém způsobu tvorby animací postav. Každý charakter ve hře totiž má vyšívanou animaci, což znamená, že vývojáři nejdříve ručně vytvoří výšivku na šicím stroji, a teprve poté ji převedou do digitální podoby. Tento atypický proces tvorby dává postavám nejen autentický vzhled, ale také zcela novou dimenzi pohybu.
Autorka hry Eva Navrátilová popisuje, že inspiraci pro příběh čerpali z českých slovanských pověstí, mýtů a pohádek. Hlavní hrdinka Eliška, matka dvou dětí, prochází těžkými zkouškami a setkává se s mytologickými bytostmi, což děj činí velmi autentický a hluboký. Tvůrci chtěli vyprávět lidský a uvěřitelný příběh, a to se jim zřejmě daří naplnit.
Tvorba hry Scarlet Deer Inn však nebyla bez výzev. Vytváření vyšívaných animací bylo náročné technicky i časově, a to zejména v procesu přechodu mezi fyzickou výšivkou a digitální verzí. Každý pohyb postav v hře začíná na šicím stroji, a teprve poté se přenáší do virtuálního světa.
Navzdory obtížím si manželé z vývojářského studia Attu Games za svým uměleckým přístupem a originálním výrobním procesem stojí. I když se jejich skládá pouze z nich samotných, výsledky mluví samy za sebe. Přestože si dokáží poradit se všemi aspekty vývoje, nezavrhují myšlenku na navázání externí pomoci, pokud by to bylo v budoucnu nutné pro rozsáhlejší projekty.
Zatímco datum vydání hry zůstává stále tajemstvím, již nyní je jisté, že se mohou těšit majitelé PC i konzolí Nintendo Switch a Xbox. Hra se bude distribuovat s českými menu, popisy a dabingem, což v očích našinců jistě přispěje k autenticitě a atmosféře.