Jídlo a pochoutky

5 způsobů, jak udělat jídlo chutnějším pro vaše děti

Většina dětí je v jídle vybíravá. Obvykle se tak děje ze dvou důvodů: jednak jsou některé děti velmi citlivé na texturu, vůni a chuť a jednak si děti vypěstují vybíravé stravovací návyky, protože to vidí u svých rodičů nebo opatrovníků.

Naštěstí existuje mnoho strategií, jak s tímto problémem bojovat – a tento článek vám poskytne vše, co potřebujete vědět. Udělat jídlo pro děti chutnější je možné, pokud budete uplatňovat níže uvedené tipy:

1. Přidejte jim do jídla bílý čedar

Bílý čedar je oblíbený u mnoha lidí, zejména u dětí. Odborníci se domnívají, že děti milují bílý čedar, protože obsahuje kasein, bílkovinu, která v těle přirozeně uvolňuje opioidy. Opioidy interagují s dopaminovými receptory v mozku, což vyvolává návykový prvek.

 

Bílý čedar je velmi univerzální, protože ho můžete přidávat do různých jídel. Kromě toho, že díky němu budou sýrové makaróny pro vaše děti sýrovější, můžete bílý čedar přidat také do polévek, polévkových kaší a sendvičů. Pokud chcete, aby vaše děti jedly zdravěji, přidejte několik plátků bílého čedaru do salátů.

Bílý čedar můžete koupit ve velkých obchodech s potravinami, jako jsou Aldi a Morrisons, a dokonce i v samoobsluhách. Chcete-li však získat lepší nabídku, podívejte se do digitálních letáků obchodů ve vašem okolí. Například Costco UK nabízí slevy na bílý čedar v určité dny v týdnu, takže máte možnost zajít si pro čedar a další potraviny, které potřebujete, ve velkém a dlouhodobě ušetřit.

2. Připravte si potraviny na noc

Jedním z důvodů, proč vaše děti jídlo na stole odmítají, je to, že nemá žádnou chuť. Nikdo přece nechce jíst nic mdlého, že? Této situaci můžete předejít přípravou potravin na noc.

Jídla připravená přes noc mají lepší chuť, protože přísady, jako jsou aromata, bylinky a koření, mají dostatek času na to, aby se vsákly, a výsledkem je pokrm lepší chuti. Kromě toho potraviny připravené přes noc chutnají a vypadají lépe díky složitým chemickým reakcím, které probíhají i po uvaření jídla.

Existuje spousta nočních jídel, která můžete svým dětem připravit. Můžete připravit ovesné vločky přes noc, skořicové rohlíčky nebo vrstvený zeleninový salát. Můžete také přes noc marinovat maso a druhý den je pár minut vařit.

Příprava jídel přes noc nejenže dětem zpestří dobu jídla, ale také jim usnadní rána, zejména studentům. Čím méně času strávíte přípravou jejich snídaně, tím dříve se mohou dostat do školy.

3. Používejte koření a bylinky

Koření a bylinky, které přidáváte do jídel svých dětí, mohou mít zásadní význam – mohou změnit každé jídlo z nudného na chutné. S ohledem na to věnujte čas tomu, abyste se o různých druzích koření a bylinek dozvěděli více. Vybavení těmito informacemi vám pomůže připravit pro vaše ratolesti ta nejchutnější jídla!

Zde je stručný průvodce kořením:

Nové koření: Koření můžete použít k dodání zemitého tepla do pečiva, marinád a omáček. Toto koření se používá podobně jako skořice.
Kmín: Kmín se často používá v afrických, indických a mexických pokrmech a dodává jídlům kouřovou chuť. Toto koření se nejlépe hodí do dušeného a mletého masa.
Zázvorový prášek: Zázvorový prášek se běžně používá v asijské kuchyni a při pečení. Přidáním tohoto koření získáte lepší chuť marinád a omáček.
Paprika: Stejně jako kmín můžete papriku přidat do dušených pokrmů, omáček a mletého masa, abyste jim dodali jemnou sladkost. Paprika také dodá pokrmům jemnou červenou barvu.

Pokud jde o bylinky, podívejte se na seznam níže:

Bazalka: Bazalka je základem italské kuchyně a používá se k dodání výrazné kořeněné a hořké chuti. Bazalka je univerzální bylinka, protože ji můžete použít do jakéhokoli slaného pokrmu.
Pažitka: Místo celé cibule můžete použít pažitku. Pažitka dodá pokrmům křupavost a chuť a často se přidává až po uvaření.
Máta: Máta se běžně přidává do zelené zeleniny, jehněčích pokrmů a dezertů a je známá svou výraznou a svěží chutí.
Rozmarýn: Rozmarýn je podobný citrusům, protože dodává pokrmům štiplavou a jasnou chuť. Středomořská kuchyně rozmarýn hojně využívá.

4. Ovoce přimíchejte do pokrmů

 

I když děti mohou být v jídle opravdu vybíravé, víme, že přinejmenším rády jedí věci plné cukru.

Zde jako rodiče využíváme možnosti přidávat do příležitostných jídel chutné letní ovoce, aby si děti jednou za čas nějaké daly.

Děti mají tendenci jíst hodně letního ochuceného ovoce, jako jsou jahody a borůvky, díky jejich sladké chuti.

Můžete například snadno připravit borůvkové muffiny nebo palačinky, o kterých víme, že je děti milují.

Navzdory chuti bylo prokázáno, že borůvky zlepšují zdraví trávicího systému člověka a jsou ovocem s velkými antioxidačními vlastnostmi.

Přimícháním ovoce do dětských jídel nic nezkazíte, tak to zkuste.

5. Zkuste místo hovězího masa zvěřinu

Podporovat zdravé stravování u dětí, které jedí maso, je skutečně možné, když vyberete správný druh masa. Místo toho, abyste svým malým dětem během jídla podávali hovězí maso, vyzkoušejte zvěřinu. Zvěřina je maso z jelena a je plná bílkovin a má méně nasycených tuků než jiné druhy masa. Má také více chuti než hovězí a kuřecí maso.

Pokud zvěřinu připravujete poprvé, vybírejte prvotřídní kusy, jako je svíčková, kýta nebo hřbet. Maso grilujte středně propečené nebo ho připravte na velmi horké pánvi. Tímto způsobem získáte z masa vlhkost a chuť.

Je to snadné, když víte, jak na to

Kdo říká, že musíte být v kuchyni profík, abyste dětem připravili chutnější jídlo? Řiďte se všemi tipy uvedenými v tomto článku a tohoto cíle dosáhnete během chvilky!

Další články

Jak chutná dračí ovoce

Nejužitečnější tipy a triky pro snadnější přípravu jídla

Je chléb škodlivý? Možná budete překvapeni!

8 nejlepších kávových příchutí, které si zamilujete

Jak být méně hladový

Další články

Přidat komentář

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *