Zdraví

Jak zlepšit metabolismus po padesátce – tipy a triky

Pokud hledáte jednoduché, ale účinné způsoby, jak podpořit svůj metabolismus, pak jste na správném místě.

Vybrali jsme nejlepší tipy týkající se stravy, cvičení, pití čaje a posilování. Dodržováním těchto jednoduchých strategií si můžete užívat optimální energie a kontroly hmotnosti, aniž byste museli obětovat kvalitu.

Cvičení

Zintenzivnění cvičení po padesátce je vynikajícím způsobem, jak podpořit metabolismus.

S přibývajícím věkem se náš metabolismus začíná zpomalovat, což je jednou z příčin procesu stárnutí. Jedním z nejlepších způsobů, jak zvýšit svůj metabolismus, je silové cvičení.

Studie ukazují, že silový trénink zlepšuje metabolismus a zvyšuje svalovou hmotu. Klinická studie publikovaná v časopise American Journal of Clinical Nutrition dospěla k závěru, že u osob starších 50 let, které se věnovaly silovému tréninku tři dny v týdnu, došlo ke zvýšení metabolismu.

Kromě toho uváděli zlepšení pocitu síly a tělesné kompozice.

Senioři mají s přibývajícím věkem tendenci ztrácet svaly, což snižuje jejich schopnost spalovat kalorie. Cvičení však může tento proces změnit zvýšením svalové hmoty.

Klíčem k úspěchu je najít cvičební program, který je pro vás bezpečný a udržitelný. Dbejte na to, abyste do něj zařadili cviky, které jsou pro vaše svaly výzvou, ale nevyčerpávají vás.

Dieta

S přibývajícím věkem se váš metabolismus zpomaluje, což může být škodlivé, pokud se snažíte zhubnout.

Existuje však řada strategií, které můžete použít, abyste si udrželi rychlý metabolismus a zdravou váhu. Patří mezi ně osvojení si zdravějšího životního stylu a větší fyzická aktivita.

Můžete si také chytře vybírat potraviny, které vám pomohou zhubnout a zlepšit váš metabolismus.

Nejprve musíte pochopit, jak váš metabolismus funguje. Nejedná se o jednoduchý vypínač, který lze zapnout nebo vypnout, ale o řadu složitých procesů, které mění potravu na energii.

Tyto procesy jsou ovlivněny věkem, pohlavím, tělesnou velikostí a rodinnou anamnézou. Svůj životní styl však můžete změnit tak, abyste svůj metabolismus zrychlili, i když je vám více než 50 let.

Pokud se snažíte zrychlit metabolismus po padesátce, je zásadní zvýšit příjem bílkovin. Výzkumy ukazují, že starší dospělí s vysokým obsahem bílkovin ve stravě mají větší pravděpodobnost, že si vybudují svalovou hmotu.

Omega-3 mastné kyseliny výrazně pomáhají vašemu tělu bojovat se záněty a zvyšují syntézu svalových bílkovin. Měli byste se zaměřit na příjem minimálně 30 gramů bílkovin denně a zbytek získat ze svačin a dalších potravin.

Pití čaje

Pokud chcete po padesátce zlepšit svůj metabolismus, můžete provést několik změn v životním stylu.

Prvním krokem je pochopit, jak váš metabolismus funguje. Metabolismus je složitá řada procesů, které přeměňují potravu na energii. Množství energie, které každý den spálíte, závisí na řadě faktorů, včetně věku, pohlaví a genetiky.

Ačkoli svůj věk ani pohlaví nemůžete změnit, můžete svůj metabolismus zlepšit.

Zelený čaj je dobrou volbou pro ty, kteří chtějí zlepšit svůj metabolismus. Tento přírodní nápoj je spojován s úbytkem hmotnosti a snížením rizika obezity.

Zelený čaj má také mnoho zdravotních výhod, včetně snížení rizika mrtvice. S přibývajícím věkem jsou mrtvice stále častější a jsou jednou z hlavních příčin invalidity a úmrtí.

Posilování

S přibývajícím věkem dochází v našem těle ke změnám, včetně zpomalení metabolismu.

Naštěstí existují jednoduché způsoby, jak metabolismus udržet v normě, včetně zvedání závaží. Kromě pravidelného cvičení je skvělým způsobem, jak metabolismus podpořit, strava s vysokým obsahem bílkovin.

Snažte se přijímat alespoň 30 gramů bílkovin během tří hlavních jídel. To je skvělý cíl pro lidi po padesátce, který vám může pomoci zhubnout a udržet si svalovou hmotu.

Úbytek svalové hmoty je jedním z hlavních faktorů, které zpomalují váš metabolismus. Zvedání závaží tomu pomáhá předcházet tím, že buduje svaly, které jsou metabolicky aktivní. Kromě toho může silový trénink zlepšit sílu, což zase zvyšuje metabolismus.

Metabolismus může zvýšit také vysoce intenzivní intervalový trénink (HIIT). Tato cvičební metoda zahrnuje střídání krátkých, vysoce intenzivních cvičení s obdobími cvičení s nízkou intenzitou.

Tato technika je účinná při spalování většího množství kalorií v krátkém čase než jiné formy cvičení a vytváří také „efekt následného spalování“, který pomáhá zvýšit váš metabolismus.

Je však potřeba přizpůsobit intenzitu tréninku HIIT vaší úrovni zdatnosti. V opačném případě můžete utrpět zranění.

Hladina hormonů

Přestože neexistují žádné osvědčené léky na podporu metabolismu po padesátce, určité změny životního stylu mohou metabolismus zrychlit.

Hladiny hormonů mohou ovlivňovat váš metabolismus a regulovat způsob, jakým vaše tělo využívá energii. Pokud jsou vaše hormony v nerovnováze, může docházet k přibývání na váze.

To může být způsobeno nízkou hladinou hormonů štítné žlázy nebo nadbytkem kortizolu. Různé hormonální nerovnováhy způsobují různé příznaky. Nejlepší je poradit se s odborníkem na hormony, který přezkoumá vaši aktuální hladinu hormonů a vytvoří individuální plán.

Potraviny s nízkým obsahem sacharidů a bez cukru

S přibývajícím věkem vaše játra snižují produkci inzulínu podobného růstového faktoru 1, což zpomaluje montážní linku bílkovin do svalové hmoty. V ideálním případě byste měli denně zkonzumovat alespoň 0,7 gramu bílkovin na kilogram ideální tělesné hmotnosti.

To znamená, že byste měli usilovat o konzumaci 20 až 30 gramů bílkovin při každém jídle, zbytek by měl pocházet ze svačin.

Závěrem

Existuje několik věcí, které můžete udělat pro zlepšení metabolismu po padesátce. Patří mezi ně cvičení, správná strava a dostatek bílkovin. Kromě toho se snažte co nejvíce vstávat a pohybovat se. V neposlední řadě se ujistěte, že máte v pořádku hladinu hormonů, protože nerovnováha může vést k přibírání na váze.

 

 

Další články

Vše, co potřebujete vědět o brýlích

Je chléb škodlivý? Možná budete překvapeni!

6 komplikací chřipky, na které si musíte dát pozor, pokud se začnete cítit velmi špatně

Jak být méně hladový

5 tipů na spánek při změně ročních období

Další články

Přidat komentář

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *