Proč byste i vy měli uvažovat o operativním leasingu?
Komerční článek
S nabídkami operativního leasingu se v posledních letech na území ČR roztrhl pytel. I Češi totiž objevili kouzlo dlouhodobého půjčování aut. Moderní doba mu navíc jen nahrává. Lidé chtějí věci používat, ale nemají čas se o ně starat. A s autem na operativní leasing to přesně takhle funguje.
Abychom si hned od začátku nepletli pojmy, je třeba zmínit, že existují dva leasingy. Jeden se jmenuje finanční a druhý operativní. U finančního leasingu platíte měsíční splátku, dokud nesplatíte celou hodnotu auta, poté přechází do vašeho vlastnictví. Operativní leasing nic takového nenabízí. Nikdy celou hodnotu auta nesplatíte, nikdy nebude vaše. Pokud ho tedy po skončení smlouvy neodkoupíte za zůstatkovou cenu, což některé firmy nabízí.
Vyberete si auto a za tři roky nové
A označením „nové“ myslíme doopravdy nové. Smlouva se u operativního leasingu uzavírá na dva, tři nebo třeba pět let. Prostě na relativně krátkou dobu. Když doběhne, uzavřete novou na úplně jiný vůz. Tedy můžete si opět vybrat stejnou značku, avšak vždycky dostanete nové auto. Kdo si v dnešní době může dovolit kupovat každých pár let nový vůz? Téměř nikdo. S leasingem navíc nemusíte mít našetřeno. Třeba VW Passat na operativní leasing stojí kolem patnácti tisíc korun měsíčně, na nový byste museli mít našetřený skoro milion.
Neřešíte starosti spojené s provozem
Auto nebude nikdy vaše, po celou dobu je majetkem leasingové společnosti. Z toho ovšem plynou jenom výhody. Z vašich beder totiž spadnou starosti jako platba havarijního pojištění, přezouvání pneumatik, pořizování dálniční známky apod. Tohle zařídí leasingová firma.
Právě ta bezstarostnost je jedním z častých důvodů, proč si lidé pořizují auto na leasing. Zejména mladí se o vozidlo nechtějí starat. Vhod to přijde také firmám. Například Škoda Superb na operativní leasing je skvělou volbou pro firmu. Měsíční splátky si navíc lze dát do nákladů.