Uvízlí v Granadě: Americký pár zmeškal loď a pak se jí následující dny snažil dohonit

Adam Valový
2. května 2024
5 minut čtení

Měsíc po tom, co osm cestujících společnosti Norwegian Cruise Line uvízlo v Africe, když jejich loď odplula bez nich poté, co se opozdili při návratu z výletu, nechala společnost ve Španělsku také americký pár ve věku 84 a 81 let.

Richard a Claudene Gordonovi ze Salt Lake City v Utahu byli na plavbě po Středozemním moři na palubě Norwegian Viva s rodinou a přáteli a těšili se, že koncem tohoto týdne oslaví Richardovy 85. narozeniny.

Zatímco loď v pondělí kotvila ve španělském Motrilu, dvojice se sama vydala na samostatný výlet do historického města Granada, který neorganizovala výletní společnost. Při návratu se jejich autobus o hodinu zdržel kvůli dešťové bouři, řekl Richard Gordon telefonicky CNN.

„Jsem velmi zkušený cestovatel a za svůj život jsem absolvoval pravděpodobně až 30 plaveb,“ řekl Gordon. „Ještě nikdy se nám nestalo, že bychom v přístavu nestihli loď včas. Takže nejsme někdo, kdo by zneužíval systém.“

Dvojice zmeškala čas odjezdu lodi, který byl stanoven na 17:30 místního času, a odplouvala přibližně v 18:00. Gordon uvedl, že kolem 17:45 h mluvil s příbuzným na palubě, který spustil poplach, že jsou blízko a mají zpoždění, ale zaměstnanci společnosti Norwegian Cruise Line příbuznému řekli, že jelikož loď musí vyplout včas, nedá se nic dělat.

Podle Gordonových dorazili do přístavu taxíkem v 18.10, zatímco loď odplouvala s Claudeninými léky, Richardovými brýlemi a oběma náhradními bateriemi do naslouchadel a nabíječkami na telefony na palubě.

„Naše plavba začala v Lisabonu a z Lisabonu jsme odjeli asi hodinu a půl po plánovaném odjezdu v 16.00,“ řekl Gordon CNN. „Pak další noc nebo dvě, nejméně o půl hodiny později z přístavu, takže je jasné, že ne vždy odjíždějí přesně v plánovaný okamžik.“

„Rozhlíželi se a rozhlíželi a nikdo tam nebyl,“ řekla CNN telefonicky Marilee Barkerová, dcera manželů z Utahu. Vzali si taxi na policejní stanici, kde jim „policista pomohl zavolat zpět do přístavu. A řekli: ‚Nemůžeme nic dělat‘. „

Manželé tvrdí, že od společnosti Norwegian Cruise Line se jim v té chvíli nedostalo žádné další pomoci, ani z lodi, ani na pevnině.

Žádné léky, žádné baterie do naslouchadel

„Táta naštěstí hodně cestoval, ale je mu 85 let,“ řekl Barker. Protože loď Norwegian Viva měla znovu zakotvit až v úterý na ostrově Ibiza, „jeli autobusem do Granady a našli si malý, roztomilý a levný penzion“.

Barkerová říká, že mezitím s manželem do tří hodin ráno sháněli letenky a hotel, aby nakonec nasedli do letadla do Palmy de Mallorca, kde měla jejich loď zakotvit ve středu 1. května v 8 hodin ráno místního času.

Claudene Gordonová v úterý pozdě odpoledne španělského času napsala své dceři, že společnost Norwegian Cruise Line s nimi poprvé od incidentu navázala kontakt a nabídla jim, že je ráno odveze z hotelu v Palmě taxíkem, aby se znovu setkali se svou lodí.

„Dnes se nám dostalo opravdu královského zacházení,“ řekla CNN Gordonová poté, co se ve středu ráno, dva dny poté, co se vylodili v Montrilu, znovu setkali s lodí.

„Vyzvedli nás v hotelu v krásné černé limuzíně BMW, aby nás odvezli na loď. Tam na nás čekal vedoucí lodních služeb, který nás doprovodil dovnitř lodi, kde jsme se setkali s generálním ředitelem lodi, pak nás doprovodili na snídani a pak nás doprovodili do naší kajuty.“

„Jednoduše jsme jim řekli, že jsme byli opuštěni v přístavu, aniž by nás někdo přivítal nebo nám řekl, kam máme jít, a oni řekli, že si už stěžovali na velitele přístavu, který se měl o věci postarat za ně. Ale loď nás samozřejmě dva dny přímo nekontaktovala, takže o nich moc dobře nevypovídá.“

Společnost Norwegian Cruise Line uvedla, že zpochybňuje čas příjezdu páru do přístaviště. „Dva hosté, kteří vystoupili na břeh z vlastní vůle, dorazili na molo přibližně o hodinu později a zmeškali čas odjezdu všech lodí, který byl stanoven na 17:30 místního času, na odjezd přibližně v 18:00,“ uvedl mluvčí prostřednictvím e-mailu.

Norwegian Cruise Line zopakovala, že loď dodržuje stanovený itinerář s pevně stanovenými časy příjezdu a odjezdu a že Gordonovi dorazili mimo čas, kdy mohli být ještě na palubu vpuštěni.

„Po několika pokusech kontaktovat tyto hosty na poskytnutých telefonních číslech a také po pokusu dovolat se jejich nouzovému kontaktu jsme s nimi nemohli mluvit přímo. Úzce jsme však spolupracovali s místními přístavními agenty, abychom zajistili, že se hosté opět připojí k lodi,“ uvedl mluvčí.

Mluvčí dodal, že před vyzvednutím v hotelu ve středu ráno plavba koordinovala vyzvednutí manželů Gordonových na letišti v Palma de Mallorca večer předtím, ale stále se jim nedařilo s manželi telefonicky spojit.

Příběh Richarda a Claudeny Gordonových je druhým incidentem během dvou měsíců, kdy společnost Norwegian Cruise Line nechala cestující v přístavu. Minulý měsíc osm cestujících uvízlo na Svatém Tomáši a Princově ostrově poté, co jejich loď odplula bez nich.

Zdroj a fotografie: cnn.com

Poslední aktualizace:  2. května 2024

O autorovi

Adam Valový Redaktor

Jsem Adam, nomád s duší dobrodruha. Cestování je pro mě životní filozofií, která mi otevírá bránu k novým kulturám, lidem a zážitkům. Pár zemí už jsem navštívil, ale mnohem víc jich mám na svém seznamu.