Vizitka vytváří první dojem o vaší firmě
Komerční článek
V podnikatelském světě se to vizitkami jenom hemží, a proto přimět potenciálního zákazníka či obchodního partnera, aby si zrovna tu vaši vizitku uschoval, není až tak jednoduché. Pokud však budete klást důraz na následující dvě zásadní věci, potom máte jednoznačně vyhráno. Vizitku musíte správně předat a zvolit její vhodnou podobu, protože bez toho skončí akorát tak v odpadkovém koši.
Snad každý chápe poslání vizitky, avšak nebude na škodu, když si ho na úvod připomeneme. V podstatě malý kousek papíru předáváme druhé osobě proto, abychom se jí vryli do paměti a poskytli jí kontaktní údaje.
Kdy předat vizitku?
Abyste působili profesionálně, obecně se doporučuje předávat vizitku až po představovacím ceremoniálu. Znamená to tedy, že pozdravíte, podáte ruku a až potom, hlavně na základě komunikace, poskytnete druhé straně vizitku s tím, že se vám má ozvat, kdykoliv to uzná za vhodné.
„Návrh vizitky byste měli svěřit do rukou grafiků, nestačí ji načmárat v obyčejném Malování,“ podotkl zástupce firmy Printuj.cz, která se zabývá tiskem vizitek.
Jak by měla vizitka vypadat?
Vizitka by měla být působivá, a tak její grafické provedení je opravdu alfou a omegou. Už na první pohled by měla vystihovat obor, jemuž se v podnikání věnujete, ba dokonce i postavení samotné firmy. Grafici už nemusí zůstávat při zemi, protože v současné době hrají prim pestré barvy, samozřejmě opět záleží na zaměření společnosti. Je zřejmé, že taková PR agentura bude mít odlišný koncept než právník.
Jakmile už máte zvolený design, je potřeba vizitky někde vytisknout. Stačí se podívat na www.printuj.cz/vizitky/, kde najdete podrobné informace o tisku vizitek. Zároveň si na uvedené stránce vypočítáte, na kolik vás zhruba výtisk vizitek vyjde. Vše se odvíjí od zvoleného formátu a počtu.