Zdraví

Jak zůstat společně v ložnici, když partner strašně chrápe

Dostatečně dlouhý, ale také nepřerušovaný noční spánek je velmi důležitý pro doplnění energie, odpočinek a uvolnění svalů i pro dobrou náladu a duševní vyrovnanost. Když ovšem nemůžete vůbec usnout kvůli partnerovu chrápaní, hodinu zkoušíte pomlaskávat či různě strkat do milovaného partnera, aby přestal vydávat ve spánku zvuky pily, načež vás to stejně ještě několikrát za noc vzbudí, o plnohodnotném spánku se moc mluvit nedá. Oddělené spaní ani špunty do uší nejsou dobrým dlouhodobým řešením. Ze špuntů vás poměrně rychle začnou bolet uši a samostatnými pokoji se velmi snadno připravíte o všechny náhodné něžné kontakty pod peřinou, které přirozeně posilují vztah, aniž by šlo cíleně o intimní záležitost. Než přistoupíte k radikálnímu řešení, jako je návštěva lékaře a laserová operace, zkuste si nejprve upravit podmínky a režim spánku.

Naučte partnera spát na boku ve stabilizační poloze

Pokud víte, že váš protějšek chrápe jen v určité poloze, nejčastěji proto, že se octne na zádech. Jednoduše zkuste najít společně polohu, která mu bude pohodlná, ale zároveň eliminuje riziko, že se na záda ve snech zase vrátí. Nejjednodušší je udržovat se na jednom či druhém boku, ideálně co nejblíže stabilizační poloze (leh na boku, s jednou nohou pokrčenou jako byste chtěli mít nakročeno, jedna ruka je u těla ve směru dopředu, tak abychom si na ní neleželi a tu co je úplně volná, dáme pod hlavou). V této pozici se vám bude dobře spát i volně dýchat. Podobné pohodlí vám poskytne i leh na břiše ve stejném stylu. Na břiše je důležité mít pod kontrolou ruce, tak abychom si je nepřeleželi a nestlačovat žebra.

Chrápání ovlivňují i kila navíc a špatná spánková hygiena

Hlídejte si váhu. Nenechte zbytečná kila příliš vládnout vašemu tělu. Špatně se vám bude dýchat nejen v pohybu, ale také ve spánku, což prozrazuje právě chrápání. Vynechte také „ukolébavku“ v podobě prášků na spaní či alkoholu. Obojí uvolňuje až příliš. Výsledkem je hodně tvrdý spánek, ze kterého vás jen obtížně někdo probudí a chrápání, které nelze přeslechnout. Uvolněte se raději meduňkou či levandulí a příjemným filmem nebo knížkou. Upravte životosprávu tak, abyste chodili spát přibližně ve stejnou dobu a spánku věnovali pravidelně optimálních 7 – 8 hodin denně. Nebudete tak unaveni chodit spát a ráno se vám bude i lépe vstávat.

V ložnici větrejte, zvlhčujte vzduch a udržujte maximálně 20°C

V chladnějším prostoru a zvlhčeném vzduchu se vám oběma bude lépe spát. Před usnutím pečlivě vyvětrejte a udržujte si chladnější prostředí. Ke zvlhčení vzduchu pomůže mokré prostěradlo na topení či zavěšená zvlhčovací nádobka z vodou. Dýchání usnadní také vysoko pod hlavou (funguje už více polštářů nebo přizvednutý polohovací rošt alespoň o 10 cm). K dispozici jsou i speciální polštáře, které zabraňují chrápání a zároveň dbají o zdravý spánek.

Posilujte svalstvo krku a hrdla

I od chrápání vám pomůže cvičení, respektive posilování krku a hrdelních svalů. Zpívejte si nebo zkuste flétnu či další dechové nástroje. Pro ty, kteří by na to chtěli jít fundovaněji, existují také doporučená cvičení. Pomoci si také můžete nosními spreji, náplastmi které rozšiřují nosní dírky a tím zlepšují průchodnost vzduchu či éterickými oleji.

Jak vidíte, první pomoc v boji při chrápání, není zase tak složitá ani příliš obtěžující. Teprve až zjistíte, že žádná z výše doporučených rad nepůsobí, vydejte se za odborníkem. Každopádně pravidelné obtěžující chrápání se vždy snažte odstranit. Zkvalitníte tím spánek sobě i druhým.

Přejeme vám ničím nerušený spánek a krásné sny.

Další články

Vitamíny, které potřebujete na posílení imunitního systému

Netradiční a extrémní závislosti: Některé jsou nevinné, jiné vážně ohrožují zdraví

Největší mýty a fakta o tloustnutí a hubnutí

Zdravá voda? Přefiltrovaná kohoutková!

Není důvod ztrácet sebevědomí, menopauza je přirozený proces

Další články

Přidat komentář

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *